miercuri, 4 martie 2009

O veste care a trecut neobservată

Avem în februarie inflaţie de 1,2% în zona euro, în uşoară creştere faţă de luna ianuarie: http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-5460224-zona-euro-inflatie-1-2-februarie-dupa-1-1-ianuarie.htm. În condiţiile astea nu cred că vom vedea prea curând EURIBOR în intervalul 0-1%, cum speră unii.

mic update: avem datele despre creşterea economică, +2,9% pe trim. 4 şi +7,1% pe tot anul 2008. De aici.

175 de comentarii:

x spunea...

Daca indecizia si nationalismul ieftin continua, si zona euro va fi afectata de deflatie. Si nu vad de ce nu ar continua, e foarte greu sa prezinti contribuabilului neamt un plan care rasplateste excesele europei de est cu bani din taxele lui: Iceland is about to have company

Asta nu trebuie sa-i bucure prea tare pe cei cu credite in functie de EURIBOR, pentru ca dobanzile nu pot scadea sub 0 in schimb rata de crestere a veniturilor reale poate. "Liquidity trap". Si aici nu ma refer la o banala depreciere a leului, ci o scadere la nivel european a salariului mediu in euro.

Flavian spunea...

Si inca o veste care a trecut neobservata si care e subliniata intr-un articol excelent, din care am citat doar o mica parte desi recomand calduros sa-l cititi pe tot:

Gold: Musings & Peptalk

GOLDMAN SACHS LIQUIDATES

A small news item appeared in the press this week, one which gathered almost no attention. If Morgan Stanley expects gold to slide all year, and silver to slide all year, like down to $11 per ounce in a corporate research forecast, then maybe they should tell Goldman Sachs. The kings of insider trading, taking full advantage of both USGovt implemented policy and politically managed commodity indexes, Goldman Sachs made an important move. They covered their remaining 69 short gold futures positions on the Tokyo Commodity Exchange (TOCOM). They have reduced their position to zero. In May 2006, the GSax position reached 52,000 short gold contracts. Now it is zero. TOCOM is unique, unlike the corrupted US commodity exchanges, since it requires all parties to post and publish their positions in a public manner. So Goldman must know something about the hugely positive prospects of gold. How about the new currencies to arrive by the stork in about one year time will all contain a gold component??? The simplest statement one can make about Wall Street is that traders became traitors.

Flavian spunea...

Tot din articolul precedent niste bucati excelente...

MORGUE & CEMETERIES

The USDollar has been stuck at the morgue in recent months, lying on a cold metal table. It owns a toe tag for easy identification. Its powerful counter-trend rally is testament to something, to be sure. The establishment prefers to claim that the USDollar is stronger than other currencies, that the USEconomy will emerge from the crisis before other nations, that the US banks will respond sooner than foreign banks. This is all rubbish. Furthermore, the US central bankers have been without any doubt whatsoever the stupidest analysts on the planet during the entire introduction, entrenchment, and advance of the crisis. They have missed every single call and pronouncement. Lost central bank integrity begins within the US. To claim the Untied States is first to emerge goes counter to its inept leadership in the banking sphere. No! The USDollar is stuck at the morgue, which quack team doctors struggle to produce falsified evidence that it can return to the playing field. The arrival of new strong global reserve currencies is the death knell to the USDollar. Their arrival is due in January 2010, but expect a struggle (possibly with a military component) to force a possible delay. When in place, they will come with bylines of the USDollar finally being moved to its proper destination, the cemetery. Ironically, the longer the process takes to send it to the cemetery, the higher the gold price will achieve in the preliminary stage before the USDollar loses its monopoly in usage, or one should say its privilege to be abused in a profound hegemony that history will tell.


Inca o bucata dolar vs aur:

DESCREASING RELEVANCE OF USDOLLAR TO GOLD

A recent past article argued the disconnection between the USDollar exchange rate and the gold price. That is the biggest gold story beyond basic price in the last few months. Even hack analysts have noticed, the dullest bulbs on the media light fixtures. This means that all foreign currencies have the opportunity, possibly fully taken, to lift the gold price. The gold price in US$ terms has been the last one to break out. It has not yet broken out to new highs. Gold has broken out to new highs in every major currency in powerful fashion. The longer it takes to do so in US$ terms, the more powerful it will be, since foreign investors will pile on in what should become a global confirmation love fest. Never under-estimate gold fever.


Si alternative:

FUTURE USDOLLAR ALTERNATIVES

The Arabs, Russians, and Germans have already made decisions for new global reserve currencies. They will not only have a gold component, but a crude oil component as well. They might have other commodity components such as iron or copper. Include cotton too, which is needed to make the paper! The objective is to seek stability in both the banking sector and commodity price sector. Due to US$ foundation, and US$-based trading, the banking sector has been rendered insolvent and the commodity price arenas have been rendered fallacious. That cannot stand. For now, the new global reserve currencies have been shoved in a drawer at a guarded conference table. What are they waiting for? Simply stated, they are waiting for the US$ to die a horrible death, for the global US$-based banking system to demand an alternative amidst crisis, for the political interference to fade from the passage of time and the expedience of need. The foreigners need not act, since nature is taking its course. The liquidation process underway inside the US is painful and inexorable, yet certainly unstoppable.

x spunea...

Speculatori din toate tarile, uniti-va ! Sunt fazani de prins intr-o capcana aurita.

AristotelCostel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Flavian spunea...

Eh, eu imi fac doar datoria de a va avertiza si apoi raman cu constiinta curata ;)

Dar voi tot nu vreti sa pricepeti ca singura bula in momentul de fata sunt hartiutele astea emise de banci numite acum bani si care nu au de fapt nici un suport real.

Asta e, fiecare dupa nivelul sau... :)

Scuze ca v-am deranjat, am vazut ca balareala politica in genul topicului precedent va prieste mult mai bine... :)

AristotelCostel spunea...

@flavian

Desteptu' cu un eşec de 100 $ la fiecare baril, mulţumim pentru avertizări.

Ieri am adus doar precizări în discuţii, subliniind ce valoare are un securist sau altul, în rest, e uşor să recomanzi prostii după ani întregi de creşteri susţinute. Nu ţi-e greu să recomanzi nici după prăbuşiri. Eşti un fel de sectant din "semnele vremurilor".

Torin spunea...

@Flavian

Nimeni nu are nimic cu tine. Deranjant este insa spamul pe care il practici. Si, pina la urma, cine ar avea incredere in teoriile/gindirea cuiva (referitoare la orice subiect) care nu constientizeaza adevaruri simple, cum ar fi 'ajunge o bita la un car de oale'. Vorbim aici despre un minim contact cu realitatea.
Ai blog personal, stai linistit, cine este intr-adevar interesat de investitiile in aer-aur-apa te va vizita si se va lumina. Fii intelept si lasa timpul sa-ti dea dreptate.

x spunea...

Intre timp aurul a pierdut aproape 10%:
http://www.kitco.com/LFgif/au0030lnb.gif

Nu speculez care e valoarea pe termen lung a aurului, e extrem de imprevizibil daca suficienti bizoni se vor arunca, sau daca scaderea cererii pe piata tehnica va domina.

Un lucru e cert, aurul nu produce nimic, e un metal mort care zace intr-un depozit. Aurul e doar o speculatie, nu o investitie.

Societatea nu are nevoie de aur, are nevoie de mancare, produse si servicii. Si de acolo se vor scoate, pe termen lung, profituri. Profituri care pana la urma, nu-s decat partea noastra de mancare, produse si servicii.

Anonim spunea...

In sfarsit afaceri, dar din pacate iar aur. Ce pot spune la topicul acesta ? Ce am spus si pana acum. Tiparnita duduie.

Anonim spunea...

Sunt de acord cu Hubble si Aristotel.
Hai sa mai lasam naibii aurul, eu recomand uraniul.:P

@stelian

Inflatie de 1-2% nu se numeste deflatie.
Poate sa imi explice si mie cineva de ce in SUA si UE scad sau se mentin preturile iar la noi cresc?
Sau e ultimul zvacnet al unei bule generale?

Ma gandesc la cele 3 chioscuri din zona mea, doua merg in continuare cu aceleasi preturi. Unul nu mai baga marfa, cred ca vrea sa inchida dar totul la el e mai scump decat la vecini. Face un fel de lichidare de stoc dar la preturi maxime.
Cu alte cuvinte numai fraierii mai cumpara la preturi mari

Vedeti ca astazi se voteaza situatia lui Nastase, sper ca nu va apuca iar. Mi-a ajuns ieri atata politica.

AristotelCostel spunea...

Unde-s băleguţele umane care spuneau că s-a gătat fondul locativ?

În anul 2008 au fost terminate 64414 locuinţe, cu 17115 mai multe faţă de anul 2007

de la lovitura de stat din decembrie 1989 şi până în prezent, ajunge la 619 222 cu menţiunea că pentru anul 2008 sunt disponibile date doar pentru primele trei trimestre. Estimativ, până la sfârşitul anului vor mai fi construite circa 17 000 locuinţe.

Fură cu 10 000 mai multe decât am estimat. Acum, nu mai rămâne decât să fie absorbite de cererea solvabilă estimată de ZILIŞTEANU.

B spunea...

@all: nu stiu daca ati observat dar capital baga pe teava falimentul personal http://www.capital.ro/articol/falimentul-personal-solutie-la-vreme-de-criza-117206.html Probabil ca cei care chiar stiu cum stau lucrurile avand informatiile necosmetizate de INS au inceput sa intre la idei... si acum cauta solutii uitandu-se la vecini!

dcg spunea...

O lege a falimentului personal ar avea niste conscinte destul de ample: multi vor fi tentati sa renunte la casele luate pe credit => bancile s-ar tranforma in agentii imobiliare => preturile locuintelor o vor lua si mai vertiginos la vale => bancile vor fi si mai expuse riscului de faliment. Hmm...

Unknown spunea...

In privinta aurului sunt de acord cu Stelian. Daca stai acasa/ birou si urmaresti cotatiile si nu ai alceva nimic de facut cu banii care ii ai decat sa-i imobilizezi, e interesant sa studiezi fluctuatiile. Dar nu poti sa obtii profit, sa faci o afacere, chiar daca detii kile de aur in rezerve.

Sunt sigur ca oportunitatile de-abia de acum incep sa apara: chirii mai mici la spatii comerciale, forta de munca libera suficienta, preturi mai mici la imbiliare sau la ipoteci, masini ieftine de la firmele de lising, .... . Enspe' mii de oportunitati fructificabile in functie de cati banii ai! Sincer, ar fi pacat sa renunti la asemenea oprtunitati si sa imobilizezi banii in aur sau alte metale.

Cu tot rahatul asta de criza mediatica care-i sperie pe unii, schimbarile sunt doar psihologice, si duc la modificari mari de preturi; de aici oportunitatile.

Flavian spunea...

Criza mediatica si schimbari psihologice ?

Hehe, asta a fost simpatica... :)

Iar de speriat nu stiu cine e mai speriat. Cel care sta cu capul in nisip ca strutul refuzand sa vada prabusirea totala a sistemului financiar care va urma ?

Sau unul care isi permite sa fie relaxat si sa vorbeasca optimist despre tranzitia care ne asteapta ? ;)

Ok, sa fortezi omul cu de-a sila sa creada in niste chestii care ii ingheata mintea doar cand le aude nu se poate. La fel cum nu s-a putut nici in cazul imobiliarelor... :)

Dar eu va rog pe cei naivi de acum sa nu va panicati in momentul cand se va intampla si sa va aduceti atunci aminte de vorbele "bezmeticului" de pe blogul lui Manole ;)

Hai, spor la postari si bagati tare cu imobiliarele cat mai puteti :)

nelu pionieru spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
nelu pionieru spunea...

e criza imaginara dom`le si mai sunt si unii care produc panica.

iete`l si pe elementul asta perturbator :

Noi o să ajungem la 30.000 de euro apartamentul nou, şi 15.000 - 20.000 de euro, apartamentul cu două camere, vechi de 50 de ani, cred că în trei luni de zile.

al dracului o comite iar.

ionut spunea...

Flavian


Explica-ne si noua de ce esti asa de relaxat?

AristotelCostel spunea...

@ionuţ

Deja şi-a luat laptop.

nelu pionieru spunea...

frate e lumea in delir pe la televiziuni. deci care criza ca totul merge ca pe roate. economia a inceput sa duduie iar (cica deja a crescut consumul de energie), bancile mai au putin si dau iar credite, iepoca de aur, nu alta.

deja nu mai vad rolul acestui blog.

ionut spunea...

Aristotel

Aha, uitasem!. Merci ca mi-ai adus aminte!
A mai fost un "relaxat" p'aici( cezar) care avea 250 de mp. de casa de intretinut si isi luase a 2-a masina in rate.
Uite, domne' ca la laptop nu ma gandisem!
Ia sa-mi fac eu saptamanal cate un cadou( in rate), sa vedem daca merge ca "terapie de relaxare".

AristotelCostel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
toma spunea...

Nu pot sa nu observ o reducere drastica a posturilor fata de topicul trecut...

Fotbal, ceva?

Anonim spunea...

Indiferent de indicii economici prezentati cred ca ideea lui Ionut e cea mai buna.
Fiecare sa isi faca treaba, sa scoata maximum posibil din capacitatile sale, sa lase cauzele pierdute acolo unde le e locul si mai ales sa nu uitam sa traim.
Daca tu esti un om muncitor si rational o sa stii sa iesi din orice situatie spre deosebire de ceilalti care vor sta sa se lamenteze sau sa fure, ca deh e criza.

ionut spunea...

Toma

La fotbal m-ati pierdut de client!
Nu ma ( mai ) intereseaza acest sport!

Cat despre topicul precedent raman la parerea mea: politica, in romania cel putin, e o problema.
O problema e mai bine sa fie discutata decat ignorata.

On topic

Despre indicii economici prezentati, raman la aceeasi parere: ne imbatam cu apa rece!
Sustin ce am sustinut si anul trecut, romania va intra( este deja) in recesiune, o recesiune de durata.

Anonim spunea...

Din ciclul recomandari ale baselului:

http://www.gandul.info/actualitatea/recuperatorul-basescu-ii-someaza-pe-romani-sa-si-plateasca-ratele-video.html?3927;4021012

Curiozitati: ce efect are somarea, daca dupa somare "se trage foc de arma" si cum ii stimuleaza pe rauplatnici ?

Sau cum se traduce expresia "cei care în mod deliberat nu-şi rambursează creditele" ?

nelu pionieru spunea...

baselu e cel mai tare, e Dumnezeu pe pământ cum zice badea Mircea.
pai ce frate văzurăți ca e criza si gata va permiteți sa nu mai plătiți ratele. las ca știu eu ca aveți banii căcălău. pai ba sclavilor nici sa muriți nu aveți voie pana nu terminați toate ratele de plătit. o sa va ținem conectați la aparate dacă e nevoie, gaozarilor. hahaaa.
si luați dracu credite, e iele scumpe, dar lasă ca ușor, ușor bancile vor mai lasă din dobânda.

ce sa mai, ieri a fost ziua in care criza a fost învinsa in rromania. un fel de 23 august. structr`le au învins, uraaaaa.

nelu pionieru spunea...

cam mare linistea pe aici, tocmai acum cand era cazul sa fie ceva comentarii legate de datele publicate de ins.

probabil ca multi au obosit rau la faza cu fata tatii. dracu stie. poate e liniştea dinaintea furtunii.

toma spunea...

Doamnelor, domnisoarelor si domnilor, Romania a intrat in recesiune din noiembrie.

Anul acesta vom avea -5% PIB.
Bineinteles ca oficial aceasta va fi recunoscuta post factum.

Declaratia dlui presedinte ca statul va lua masuri impotriva celor care nu vor sa plateasca ratele este de un ridicol perfect. Ce masuri sa ia statul, de palton, de cosciug??

Criza actuala este foarte palpabila, nu inteleg un profesionist ca dl. Isarescu poate afirma ca este "virtuala". Virtuale sunt si deficitele care au tras RON in 4.3?? Sau, nu cumva, deficitele se finanteaza exact prin devaluarea monedei? Pe termen mediu efectele sunt catastrofale.

Criza de lichiditate este de domeniul evidentei pentru oricine are cit de cit legatura cu economia reala.

Declaratiile de mai sus nu fac decit sa imi intareasca opinia ca avem o clasa politica iresponsabila si incompetenta, incapabila sa inteleaga ce (ni) de intimpla, decum sa gaseasca solutii.

Unknown spunea...

Chiar au inceput sa scada preturile:

http://www.banknews.ro/stire/26181_au_aparut_chilipirurile_imobiliare_degeaba.html

Cred ca se va ajunge la preturile sustenabile avansate de Manole unde pe la sfarsitul lui 2009 primavara lui 2010.

Flavian spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Flavian spunea...

Ionut - eu sunt relaxat pentru ca am priceput cum stau treburile si stiu ce ne asteapta

Ceea ce unii nu pricep acuma pe aici este ca de fapt ei sunt noii cezari sau zilisteni care neaga din rasputeri colapsul care va urma si prabusirea sistemului financiar :)

No problemo, veti experimenta acum si cealalta parte a baricadei sa vedeti ce au simtit si cei care negau prabusirea imobiliarelor in momentul in care aceasta s-a produs. O sa fie o experienta interesanta... :)

void spunea...

"Gigi Becali: Eu am o firmă de construcţii. Normal se ajunge la 500-600 euro/mp. Vând cu 200 de euro în plus că să acopăr terenul."
De aici

Miorlau Pufos spunea...

Gigi Becali s-a potcovit voluntar cu Arcomul acum un an sau doi. Imediat ce a cumparat hardughia oamenii-cheie au plecat in toate directiile, probabil nevrind sa fie condusi asemenea unei turme de oi.

AristotelCostel spunea...

@flavian

Eu încerc să mă orientez în Soarele Vieţii.

Profeţii care arată UNICA DIRECŢIE s-au născut câteva sute de ani prea târziu.

Dacă este cineva pe aici sau ... prin altă parte, care doreşte nespus să cumpere aur, ferme şi petrol... n-are decât.

mobutu spunea...

@toma
"Doamnelor, domnisoarelor si domnilor..."
Ce s-a intamplat cu "domnisorilor"? :)

"Virtuale sunt si deficitele care au tras RON in 4.3?"
Păi se stie ca 4.3 nu reflecta valoarea "reala" a leului ... aceasta este undeva la 3.5-3.7 (in visele lor ude)
Iar daca ceva este "virtual" in primul rand este "economia" romaniei.

mobutu spunea...

@Gigi Becali:
"Eu am prevăzut asta cu un an înainte că nu se vor mai vinde terenuri"
Păi imbecilule, daca ai prevazut de ce nu ai vandut atunci? Mai bine incerci acum sa te afunzi si mai tare in mocirla incepand sa construiesti ... ai prevazut pe dreaq.
lol@"Pe mine mă interesează să îmi vând terenul. Şi ca să îmi vând terenul, atunci construiesc şi dau preţul pe teren pe care îl vreau, de fapt care este real şi vând cu locuinţe."

Flavian spunea...

Nu sunt fan Becali si consider ca omul a nimerit-o in principiu din prostie pana acuma, dar se pare ca e norocos in continuare.

Cand s-a apucat sa cumpere ca nebunul terenuri in jurul bucurestiului voia sa-si faca de fapt cea mai tare ferma de oi. Apoi s-a prins de miscarea cu imobiliarele si s-a scos.

Acum iar a fost contra-timp: n-a anticipat deloc faza cu prabusirea imobiliara si l-a cam prins cu pantalonii in vine. Insa omul a zis ca daca nu-i iese cu politica se reintoarce la oierit. Si fara sa-si dea de fapt seama ca s-ar putea ca asta sa-i salveze fundul pe viitor.

AristotelCostel spunea...

Blocurile "comuniste" vor fi reabilitate termic pe banii statului

Mai întâi lansăm jocul Caritas imobiliar mondial, pe urmă dăm peste mâini prostuţilor care nu vor să muncească 6 vieţi pentru a deveni proprietari pe nişte cloace ceauşiste, iar la sfârşitul jocului, din banii luaţi de la tot colhozul se investeşte în proprietăţile... poporului speculant.

Oricum, aşa cum am atras atenţia pe aicişa, subvenţionarea cheltuielilor de întreţinere ale proprietarilot rupţi în cur era din acelaşi registru, dar mai puţin ... opulent.

1. Capitalism junglă pentru tineri.
2. Comunism Orwellian pentru bătrâni.

Să nu părăseşti cu drag România?

dcg spunea...

Flavian, oi fi tu cicalitor dar ultimul tau post a fost tare :-)

ionut spunea...

Flavian


"Ionut - eu sunt relaxat pentru ca am priceput cum stau treburile si stiu ce ne asteapta"


Pai, sa vedem: dupa parerea ta urmeaza prabusirea sistemului financiar actual.

Tot nu inteleg care e motivul de relaxare. Stii cumva cu ce va fi inlocuit? Ai vreo plasa de siguranta?
Daca tu crezi ca treimea aur-petrol-ferme sunt salvarea, n-ai decat! Nu pot decat sa-ti urez succes la speculatii.
Sau, de fapt "relaxarea", se traduce prin " m-am impacat cu ideea, si asa n-am ce pierde"?

ionut spunea...

Toma

"Criza actuala este foarte palpabila, nu inteleg un profesionist ca dl. Isarescu poate afirma ca este "virtuala". Virtuale sunt si deficitele care au tras RON in 4.3?? Sau, nu cumva, deficitele se finanteaza exact prin devaluarea monedei? Pe termen mediu efectele sunt catastrofale."


Cine este seful lui isarescu in romania?

ionut spunea...

Andrei Stroiescu

Daca ai amabilitatea, ce parere ai despre ultimele declaratii ale lui basescu?
Multumesc.

limestone spunea...

@ionut

Din pacate pentru el, Basescu e pus sa apere sistemul,trebuind sa dea numai semnale pozitive de incurajare, sa gaseasca solutii.
Din fericire pentru noi, putem oricand sa criticam sistemul, sa-l facem varza, pe bloguri sau in berarii.
Ionut si Manole nu mi-ati spus care ar fi propunerea voastra pentru presedinte. Astept inca..

ionut spunea...

Limestone

Poate ai uitat sau n-ai fost atent: eu sunt monarhist!

Eu, oricum, ma gandeam ca e tocmai invers: basescu e ales de romani sa le apere lor interesele, nu sistemului.
Tot ce se poate sa ma insel...

Manole spunea...

@limestone: Hagi preşedinte! Mulţumit? :)

ionut spunea...

limestone

Sa indemni romanii sa ia credite in conditiile de acum, nu e in nici un caz o solutie!

limestone spunea...

Hagi rege !

Torin spunea...

@ionut

ce parere ai despre ultimele declaratii ale lui basescu in lumina moratoriului pe 2 ani al lui videanu?

limestone spunea...

AristotelCostel spunea...
Blocurile "comuniste" vor fi reabilitate termic pe banii statului

Cum ramane cu cei de la bloc, nu putini care deja si-au izolat apartamentele? Vor platii din nou pentru izolatie? Aberant..

ionut spunea...

Torin

Daca esti amabil, lumineaza-ma rogu-te cu moratoriul ala!

I'am in the dark here!:))

Multumesc

AristotelCostel spunea...

@limestone

De data asta... doar 20% dintr-o factura umflată cu nesaţ de firmele câştigătoare de "licitaţii".

Pe de altă parte, peticelile alea de pe blocuri "doare la ochi".

P.S. Preşedinte poate fi şi ... Constantinescu, Adi de la Vâlcea, Ciumac... cine vrei tu. Rolul lui e acela de... tablou viu.

Flavian spunea...

Tot nu inteleg care e motivul de relaxare. Stii cumva cu ce va fi inlocuit? Ai vreo plasa de siguranta?

Raspuns afirmativ la ambele. Si mai mult decat atat ;)

Iar dupa criza va zic de pe acum ca n-o sa va mai arda asa tare de sistemul financiar. La fel cum va explicam acum cateva luni ca in curand n-o sa va mai arda asa tare de imobiliare :)

In rest de speculat n-am indemnat pe nimeni. Poate confunzi investirea inteligenta si asigurarea pe timp de criza cu specula.

Nu-mi arde de jucat la burse, dar nu-mi arde nici sa-mi pierd toti banii la banca cand or inchide baietii usile. Asa ca am cautat alternative. E o mica-mare diferenta ;)

Flavian spunea...

P.S. Mai are rost sa va intreb care sunt alternativele voastre atata timp cat voi nici nu vreti sa acceptati ideea de colaps ? Ultima data cand am incercat treaba asta AC mi-a raspuns senin ca-si tine banii in banca si asteapta sa pice... :)

ionut spunea...

Flavian

"Raspuns afirmativ la ambele. Si mai mult decat atat ;)"


Mah, tu nu cumva esti f'un "bubul"?

Ce sa-ti spun? Aterizare usoara!

limestone spunea...

AristotelCostel spunea..

"Pe de altă parte, peticelile alea de pe blocuri "doare la ochi"."

Peticelele alea care doare la ochi au salvat de la inghet si au usurat factura de plata ani la randul multor familii de romani cu copii,batrani.
Dar asta e, la RRomania, initiativa buna se pedepseste.
Tu ce preferi Aristotel, un roman inghetat si cu buzunarele goale sau unul "estetic"?

limestone spunea...

Brrrrr....Aristotele, de parca blocurile comuniste ar fi avut sau au ceva estetic in ele.

AristotelCostel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
AristotelCostel spunea...

@Flavian

Imaginează-ţi, te rog, că pică sistemul financiar şi Sarkozy va explica francezilor, Merkel... nemţilor, Carl Gustaf al XVI ... suedezilor şi... Băsescu... (r)românilor că începând cu 1 Aprilie 2009 banii lor nu mai au nicio valoare.
Pe urmă, vor fi nişte prelegeri pe tema creşterii... productivităţii.

Pe atunci noi toţi vom fi fost disperaţi, iar tu cu ...Becali veţi plimba oile... fericiţi(te).

ionut spunea...

Flavian

Spre deosebire de aristotel, eu facui pe dos: am luat bani de la banci( multi) si astept...colapsul total! :))
Le returnez...produse.
Ce zici asa e mai bine?

Torin spunea...

ionut,

"Vom iniţia un moratoriu de doi ani al executărilor silite ale garanţiilor imobiliare, astfel încât cei care nu mai pot rambursa creditele pentru locuinţe nu-şi vor pierde casele în care au investit", a spus Videanu, în 20 noiembrie 2008.
Un mesaj responsabil, plin de speranta, adresat celor care nu mai pot sau nu mai vor sa-si plateasca ratele.
Declaratiile recente ale lui basescu ne spun exact contrariul, sa platim ratele, daca n-avem rate de platit atunci sa luam credite, ca altfel ne ia mama dracului.
Nu mai inteleg nimic, in cine sa mai cred, in ministrul economiei sau in presedintele tarii?
I'am in the dark here!:))

ionut spunea...

Flavian

Hai sa-ti spun altfel ca sa intelegi:

Le vand bancilor ce-am produs cu banii luati de la ele, dar cu un castig net care depaseste dobanda la banii imprumutati!

ionut spunea...

Torin

He HE HE! Good Point! Good Point!
Pai sa incerc eu sa deslusesc cum devine chestia:
dupa alegeri cicatelea, ne-am dat seama ca realitatea e...alta( ne-a pacalit al dracu' tariceanu).
Moratoriul lui videanu e de cand criza era ... pe cand nu se zarea!

limestone spunea...

@Torin

Sa te luminez..
Nu exista contradictie intre cele doua mesaje, de la Videanu si de la Basescu.
Basescu-i viza pe acei datornici la banci rau intentionati care au de unde sa plateasca dar nu mai vor, nu se mai straduiesc sa plateasca crezand ca scapa invocand criza...

Nok spunea...

Ba eu sunt cel mai relaxat dintre toti: scot toti banii din banca si construiesc o biserica! Cand voi veti arde in flacarile iadului eu voi rade in rai si ma voi racori in rauri de lapte printe miei si lei inconjurat de 70 de (foste) virgine.

Flavian imi va sta la picioare plangand in hohote ca nu a prevazut ADEVARATUL scenariu crash si in schimb a spammat iar pedeapsa spammerilor si trollilor este: ETERNAL DAMNATION...

ionut spunea...

limestone


"Reabilitarea se va face gratis...CU BANI de la bugetele locale".

Acu' intelegi unde e problema?

limestone spunea...

@ionut si torin

Romani smecheri care cauta portite de scapare sunt destui. Destui dispusi sa fenteze datoriile, sa se eschiveze pe motiv ca deh, e criza. Am mai discutat, angajare la negru, fuga din tara, etc..
Pe acestia ii viza Basescu avertizandu-i ca nu vor scapa asa usor.

ionut spunea...

limestone

"Basescu-i viza pe acei datornici la banci rau intentionati care au de unde sa plateasca dar nu mai vor."

Cum iti dai tu seama cine e rau intentionat? Cum stabilesti asta?

AristotelCostel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
limestone spunea...

@ionut..

De acord, da, stiu ca acolo e o problema, nici eu nu vreau ca din banii mei sa se reabiliteze blocurile comuniste. Si mai mult, nu vreau ca cei care ca bunica-mea si-au izolat apartamentul singura sa mai plateasca 20 la suta din lucrare inca o data. Nu e suportat tot costul de stat.

ionut spunea...

limestone

"Ba eu sunt cel mai relaxat dintre toti: scot toti banii din banca si construiesc o biserica! Cand voi veti arde in flacarile iadului eu voi rade in rai si ma voi racori in rauri de lapte printe miei si lei inconjurat de 70 de (foste) virgine."

Sa inteleg ca construiesti o moschee, nu o biserica!:))

ionut spunea...

Postul anterior e adresat lui Nok

Scuze!

ionut spunea...

Nok

Si te duci in gradina lui allah, nu in rai!
In rai sunt ingeri (asexuati), nu virgine.

ionut spunea...

limestone


"@ionut..

De acord, da, stiu ca acolo e o problema, nici eu nu vreau ca din banii mei sa se reabiliteze blocurile comuniste. Si mai mult, nu vreau ca cei care ca bunica-mea si-au izolat apartamentul singura sa mai plateasca 20 la suta din lucrare inca o data. Nu e suportat tot costul de stat."


Fa-ma sa inteleg. Pai adineauri spusesi ca e o masura buna, cu care dupa 5 minute...nu esti de acord!
De cand n-ai mai fost in concediu?

Nok spunea...

Hehe, in raiul meu sunt si virgine. Da' nu dupa ce ajung eu acolo :)

E scenariul meu. "Eu imi fac doar datoria de a va avertiza si apoi raman cu constiinta curata."

Caiti-va sau veti plati! Caiti-va si fiti relaxati ca mine...

limestone spunea...

Ionut

Ma enervezi..citeste mai bine..

Sustin sus si tare ca reabilitarea termica a blocurilor si a oricarei locuinte in general e o masura foarte buna, nu buna ! Dar pe banii lor, ai locatarilor/proprietarilor !
Mai citeste o data !
A fost o idee buna a celor care pana acum si-au izolat pe banii lor apartamentele, asta am spus.Astept scuzele tale apoi plec in concediu...

Torin spunea...

@limestone

Iti multumesc pentru lamurire. Basescu-i viza pe acei romani datornici putred de bogati, cu zeci de mii de euro in depozite si/sau cufere cu dubloni care, nafectati de criza economica reala, refuza cu impertinenta sa mai plateasca rate. Inteleg ca numarul lor a devenit ingrijorator de mare si nemernicii vor sa scape invocand ... chiar de ce anume trebuie sa scape, ce pericol ii pindeste in afara chestiilor normale, binecunoscute si asumate cum ar fi executarea garantiilor ?!

limestone spunea...

Si mai exista un pericol..
S-ar putea ca in curand valoarea lucrarii de reabilitare termica sa depaseasca valoarea cloacei !

ionut spunea...

Limestone


"Sustin sus si tare ca reabilitarea termica a blocurilor si a oricarei locuinte in general e o masura foarte buna, nu buna ! Dar pe banii lor, ai locatarilor/proprietarilor !"

Locuiesti la bloc sau la casa?

limestone spunea...

@ionut

Nu are importanta unde locuiesc.Cu ce te ajuta daca afli?
Sunt destul de bine pus la punct cu sistemele de eficientizare termica a unei locuinte, termosistem, sisteme solare,sisteme de incalzire si aportul in economie pe care aceste sisteme moderne(pentru romani) il aduc.

ionut spunea...

Torin

Sunt convins ca si videanu tot p'aia ii viza!:)

nelu pionieru spunea...

ce dracu il tot cheama astia de la antena 3 pe negoita pe la emisiuni ?

marele om de afaceri... e vai mama lui, cum dracu de a facut bani ca el abia scoate 3 vorbe din gura... de fapt, daca la prins criza cu 1600 de apartamente pe persoana fizica , e clar cat e de priceput.

enervanta si cotofana aia de grecu: iaaa explicati dom` negoitza ca sa pricep si eu ca sa zic asa, ca sa ceeee ca sa zic asa ????

ionut spunea...

limestone

Pai n-ar fi mai bine sa-ti instalezi o eoliana si sa folosesti exclusiv energia produsa de ea pentru nevoile tale, iar surplusul sa-l vinzi la electrica?
Iar pentru achizitionarea eolienei respective iti sugerez solutia basesciana: ia un credit!

Daca mai vrei idei bune pe banii altuia, am un camion...

limestone spunea...

@Torin

Nu Torin. Basescu-i viza pe rromanii de rand care s-au aruncat la credite ca prostii si care crezand ca schimband slujba, lucrand la negru sau nemailucrand deloc de lene, sau invocand criza nu vor mai vrea sa plateasca ratele, dandu-si seama in al doisprezecelea ceas cat de prosti au fost. La cat de prosti sunt, acesti multi romani isi zic ca vor scapa usor in caz de neplata a ratelor. Basescu le reaminteste acestora ca nu vor scapa usor, ca executarea silita este foarte probabil sa-i pasca. Ei la cat de prosti sunt baga capul in nisip sau inchid ochii copilareste crezand ca balaurul va disparea.

ionut spunea...

nelu pionieru


"Ati prostit poporu' cu televizoru'"!
Cin' te pune bre sa te uiti la... emisiuni?
Mai bine pune mana si ia un credit-doua, sa iesim din criza!:)

limestone spunea...

Ionut..

stau la casa si nu am luat in viata mea un credit, oki? Cu camionul cara-ti tu lemnele din padurea pe care zici ca o ai.
Crezi ca poti citii printre randuri dar citesti prost.

ionut spunea...

limestone

Daca nu mai lucrezi de loc, de lene, esti(cel mult) lenes, nu rau-platnic!

ionut spunea...

limestone

"...nu am luat in viata mea un credit, oki?"

Tttt! Pai n-auzi ce zice presedintele, ca acu' e momentu'?

Ce ti-am propus eu mai sus nu e gluma!

limestone spunea...

@Ionut..

mersi de pont, in zona mea nu este vant deci investitia cu eoliana nu s-ar justifica. Si nici sa ma mut in Dobrogea nu am chef..

Torin spunea...

@limestone

Deci tu sustii ca romanii de rand, acesti multi romani, au luat credite imaginindu-si ca sint nerambursabile?? E prima oara cind aud o asemenea opinie.
Referitor la celalalt indemn prezidential, acela de a apela cu incredere acum la credite bancare, daca in trecut s-au aruncat ca prostii si a fost rau, acum se vor arunca ca desteptii si va fi bine?

mobutu spunea...

păi nu, acum au binecuvântarea tătucului! ;)
E ca şi postul, cu dezlegarea la peşte ... acum e criză cu dezlegare de credite! :)))

ionut spunea...

torin

"Referitor la celalalt indemn prezidential, acela de a apela cu incredere acum la credite bancare, daca in trecut s-au aruncat ca prostii si a fost rau, acum se vor arunca ca desteptii si va fi bine?"

Avand in vedere, tinind cont si luand in considerare ca, indubitabil, urmeaza colapsul financiar mondial, iar "colapsul", d.p.d.v. juridic, poate fi asociat cu o situatie de "forta majora", caz in care partile sunt exonerate de orice raspundere ...s-ar putea!:)

M-am mai...relaxat.

limestone spunea...

Torin spunea..

"Deci tu sustii ca romanii de rand, acesti multi romani, au luat credite imaginindu-si ca sint nerambursabile?? E prima oara cind aud o asemenea opinie."

Nu si-au imaginat asta in momentul cand au luat creditul. Dar intre timp a venit criza(buna scuza) si tot vazand ca toata lumea salveaza pe toata lumea, adica statele salveaza bancile, industria auto, gandesc romanii datornici ca de ce nu i-ar salva si pe ei cineva la o adica.

limestone spunea...

@Torin & Ionut

Criza nu a venit din cauza institutiei creditului in general. Criza a venit din cauza creditelor acordate fara cap somerilor din America si salariatilor cu adeverinte de salariu umflate din Romania. Si a garantiilor supraevaluate, gen cloace de Romania.
Creditul si creditarea in sine eu cred ca nu are nimik rau, in cazul IMM-urilor se spune ca-i neaparat necesara.
Probabil ca la creditarea sanatoasa se referea Basescu.

mobutu spunea...

sanatoasa, nesanatoasa, cine ia credit acum la dobanzile (costurile) astea e dus cu pluta.
N-as lua nici macar pe termen scurt daramite pe mediu-lung.

ionut spunea...

limestone

"Probabil ca la creditarea sanatoasa se referea Basescu."


La un DAE de 35%/an, in cazul IMM-urilor, e moarte sigura, nicidecum sanatate curata!


"Dar intre timp a venit criza(buna scuza) si tot vazand ca toata lumea salveaza pe toata lumea, adica statele salveaza bancile, industria auto, gandesc romanii datornici ca de ce nu i-ar salva si pe ei cineva la o adica."


Vezi ceva gresit in rationamentul asta?

limestone spunea...

@Ionut

Da, este gresit, de ce sa salveze statul pe banii mei banca cutare, Uzinele Dacia sau pe nea Gheorghe care mai bine se duce sa munceasca la negru decat sa stranga cureaua si sa-si plateasca ratele.
Dar el, nea Gheorghe,de ce sa vrea sa mai plateasca ratele in total de 300 de mii de euro imprumutati pentru cumpararea unui apartament cu o 100 mii euro care acum valoreaza 10mii??Pe asta-l viza Basescu.
Daca tu nu vezi ceva gresit in asta esti miop.

limestone spunea...

M-am prins...Ionut e Manole si Manole e Ionut.
Iar Ionut=Manole pune intrebari cu raspuns inclus si incita doar pentru a face trafic si a resuscita discutia.
Si Ana are mere.

limestone spunea...

..si mai ales ca amandoi erau regalisti, unul cu Regele Mihai altul cu Regele Hagi !

Torin spunea...

@limestone

Manole sint eu, ionut e AristotelCostel. mobutu e mobutu, pina la proba contrara :))

limestone spunea...

@Torin

Da, da, si Miorlau Pufos e Hubble !

cezar spunea...

Vad ca nu s-au schimbat prea multe pe aici, vorbe multe si 'grele' :)
Nelu posteaza in continuare 3-4 ore pe zi, desi e biznis man cu 2 firme si x cloace inchiriate, aristotel sufla greu (sincer, cate posturi poti scoate plecand de la cloace si porci ?), victima des serviciu flavian le ureaza baietilor sa vada si ei cum e pe partea ailalta a baricadei.
Frumos, si, mai ales, constructiv.

Manole o da politic, iar baietii ii solicita (mai putin) respectuos sa respecte sablonul blogului (da, culmea, aici se discuta profesionist de...imobiliare,am trait s-o aud si pe asta), chit ca dusmanii poporului au dat deja faliment si manole stie ca s-a plictisit ingrozitor de subiect.
Ceva fotbal, maestre ? Uite , duminica se bate lacatus cu lucescu junior, eu voi deschide televizorul in sfarsit.
Apropo, ca sa spun si ceva despre mine, marturisesc ca am dat faliment si mi-am luat job. Ca atare, voi avea timp liber din belsug si liber la postat.
Sa ne auzim cu bine !

ionut spunea...

Limestone

Pe de o parte basescu indeamna pe nea gheorghe sa ia credit acum, la dobanzile astea uriase, dar sa nu cumva sa ii treaca prin cap sa nu il si ramburseze ca va interveni statul!

In timp ce statul, prin vocea lui isarescu, declara ca e gata sa ajute bancile aflate in dificultate.

mobutu spunea...

pot sa fiu eu (cu) miorlaul pufos?
hehehe

mobutu spunea...

cezar, adu-l 'napoi pe olandez :)

ionut spunea...

cezar


"Nelu posteaza in continuare 3-4 ore pe zi, desi e biznis man cu 2 firme si x cloace inchiriate,"

Nu desi, ci datorita!
De mult firmele "merge" foarte bine singure, ca sa nu mai vorbim de cloace!
Din moment ce "time is money", nu vad de ce nu e valabila si reciproca!
In rest, te-ai mai pus la punct cu statisticile pe net? Intre timp ti-ai dat seama ca suntem in 2009, nu in 2005?
Ce mai fac cei 250 de mp. de casa?

Anonim spunea...

Opa, cezar, lume noua. Bine ( ca iti ) revenisi.!:)

Limestone, eu sincer nu pot sa te urmaresc. Tot ii dai cu creditele neperformante si ca Basescu te invita la credite sanatoase.
A mai scos our prezident o perla si tu te chinui sa il aperi.
Fa-ti tu credit acum si spune-le alora ca tie iti place Basescu, poate pentru tine gasesc bani.
Daca e asa corect Basescu de ce nu ii faci o sesizare in legatura cu ala de a taiat padurea?
Ne-a lasat fara flota, acum ne lasa fara case?

@all

Ieri parca a venit primavara, numai ghiocei au scos politicienii si economistii nostri. Criza a fost doar o zapada care s-a topit, si nici macar nu a fost mare.
Mai bine uitati-va in portofel sau in balantele firmelor si o sa vedeti daca e recesiune sau nu.
E la mintea cocosului ca se incearca salvarea ultimilor dobitoci care nu si-au facut exit-ul si la ce oameni de afaceri avem noi sunt convins ca astia reprezinta 90%.
Sfatul meu e sa fim optimisti dar nu inconstienti.

limestone spunea...

@Cristian

Nu-mi place Basescu in mod deosebit dar altul mai bun in Romania la momentul asta nu avem.Si din pacate nici nu se intrevede. Uite ce variante serioase am primit de la voi, Ionut cu monarhia si Manole l-a propus pe Hagi.
Varianta lui Ionut nu este realista. Daca maine s-ar vota, as vota si eu pentru monarhie.
Daca Basescu a vandut flota unde este averea lui obtinuta in urma tranzactiei? Intr-un offshore in Bangladesh? Fa-ma sa inteleg.
Si nu stiu ce a avut in cap cand a propus recurgerea la credite, doar am presupus. Unul din cerintele jobului lui de presedinte si nu numai al lui este si sa mentina un nivel de incredere si optimism al populatie. Daca toti ar latra ca noi aici apocaliptic, vine criza, se duce torul de rapa, unde s-ar ajunge? Cei isteti vad adevarul printre randuri, dar cei multi au nevoie de incurajare, nu?

dcg spunea...

Hopa, iata-l pe Cezar. Daca mai apare si Olandezu eu ma oblig s-o caut pe disperata care ne vindea apartamente la Nisipurile de Aur si o s-o invit sa faca mai un spam scurt de dragul vremurilor trecute.

mobutu spunea...

Iată si cum se trage o ţeapă:
Ţeapă de milioane de euro cu terenul primăriei

Anonim spunea...

Nu limestone, Basescu tocmai a devenit cel mai mare manipulator al pietei imobiliare si de credit cu asta.
Inca un act de iresponsabilitate ca presedinte ce mai conteaza?
Scandalul cu rusii, cu Ucraina, declaratiile tampite prin Italia, Spania si la Bruxelle si cate si mai cate.
Sau asta e presedintele pe care il meritam?

AristotelCostel spunea...

@cezar

... lucid n-ai fost niciodata. Ma bucur sa aud c-ai luat-o de la capat. Spre deosebire de altii... tu stii cum e cand se termina.

Andrei Stroiescu spunea...

@Ionut

"Daca ai amabilitatea, ce parere ai despre ultimele declaratii ale lui basescu? Multumesc."

Scuze de intarziere, dar s-a terminat concediul fara plata. Tocmai de aceea am ratat ultimele declaratii ale lui Basescu si in general toate ultimele declaratii, cu exceptia faptului ca am auzit totusi ca s-a votat (de, era vorba de vot) ca Nastase sa se apere in justitie.

"[...] iar surplusul sa-l vinzi la electrica?"

Din cate stiu eu, (inca) nu se poate acest lucru. Am facut un site pentru o firma care se ocupa cu energii regenerabile si din ce spunea patronul firmei, optiunea asta este deocamdata inexistenta.

@Flavian

Ca veni vorba, am facut si un site pentru o un proiect de ferme ecologice. Vazandu-te asa interesat, te pot pune in legatura cu persoanele in cauza. Macar sa-ti poti verifica teoriile, investind inteligent.

O zi buna.

ionut spunea...

cezar

"Apropo, ca sa spun si ceva despre mine, marturisesc ca am dat faliment si mi-am luat job."


"It'a a long way to the top if you wanna rock'n'roll"! - AC\DC

Succesuri!

ionut spunea...

Andrei Stroiescu

"Am facut un site pentru o firma care se ocupa cu energii regenerabile si din ce spunea patronul firmei, optiunea asta este deocamdata inexistenta."

Nu te contrazic, dar asta deocamdata!



In rezumat, basescu a comunicat urmatoarele:

1)A indemnat populatia sa se duca sa se imprumute la banci, ca sa reporneasca economia.
2) De asemenea , a atentionat, ca in cazul celor care nu-si platesc creditele (dovediti de rea-credinta!) , statul va interveni pentru a-i "stimula" sa-si plateasca datoriile!
N-a precizat si cum va face statul treaba asta...

Anonim spunea...

@Ionut

Cu biciul sau cu gloantele. La fel cum i-a indemnat pe rusi sa taca si pe altii din politica sa plimbe ursul, vezi atitudinea fata de aliati plus momentul penibil in care a fost pus Tariceanu la TVR.
Facem sau nu facem planul cincinal la credite?

@Andrei
Imi pare bine ca faci site-uri, ceva concret? :P
Adica producem si noi ceva?

elzorab spunea...

DIN GANDUL

"Credit doar cu serviciul secret

Operaţiunea de filare a început în zori, exact când suspectul a dat să iasă din bloc. Raportul primei echipe operative e clar, ca un contract de credit imobiliar: 6.03.2010. Ora 830. Subiectul şi-a început ziua normal. S-a oprit la parter unde a privit 20 de minute lista cu datornici la întreţinere, înjurând mărunt printre buze. 850. Subiectul (nume de cod Lefter) schimbă un „bună ziua“ şi câţiva pumni cu administratorul, pe motiv de restanţe şi cote comune. 910. Lefter se ascunde într-un tufiş, la vederea încasatorului de la Electrica. E descoperit şi alergat un sfert de oră, dar scapă. 930. Obosit, urcă în apartament să bea apă, ocazie cu care se reconectează ilegal la cablul TV. La 940, L. citeşte ziarul la care blocul are abonament. La 950 expiră timpul său de lectură, aşa că L. îşi începe plimbarea zilnică spre Forţele de Muncă. Maşina nr. 2, de contrafilaj, care dublează echipa operativă, raportează că S este urmărit şi de agenţi SICL. Bobocului din echipă i se explică faptul că SICL e Serviciul de Informaţii pentru Creditele în Leasing, o nouă ramură a SRI. Ai noştri, cei de la Serviciul Secret al Creditelor Imobiliare, se salută discret cu SICL. La ora 130, Lefter, după ce ratează împărţeala unor biscuiţi promoţionali, o ia melancolic spre piaţă. La ora 230, toată rutina zilnică e dată peste cap şi are loc o explozie de adrenalină: Lefter dă să cumpere o jumătate de kilogram de salam. Vânzătorul, un agent acoperit al Serviciului Secret al Creditelor Imobiliare, îi pune cătuşele pe mâini şi dă să-i ia banii. Agenţii de Leasing se aruncă şi ei spre cele trei bancnote de 5 lei. De sub tejghea intervin şi spionii Creditelor de Nevoi Personale (SCNP), aşa că bătaia e generală. Seara, la reconstituirea făcută cu ajutorul camerelor ascunse, se stabileşte că banii i-a furat un ţigănuş.

La sfârşit, în timp ce îşi freca încheieturile îndurerate, Gigi 006, şeful agenţilor de la Imobiliare, s-a uitat trist la ceilalţi: „Bă băieţi, ce l-o fi apucat dom’le pe Băsescu să zică că statu’ va ajuta băncile să-şi recupereze creditele?!“
marius.nitu@gandul.info"

elzorab spunea...

TARE, LIPSESC DOI DACI DE PE COLUMNA LUI TRAIAN:

http://www.romanialibera.ro/a146825/palosul-si-falusul.html

elzorab spunea...

Ministerul Sanatatii si-a cerut scuze de la cadrele medicale demise la Slatina in urma anchetei legate de moartea unui pacient purtat intre doua sectii ale spitalului de urgenta. Mai mult, acestea au fost reangajate si li s-a platit si un bonus pentru tratament incorect. Aceste masuri au fost luate dupa ce, in Japonia, un ranit grav intr-un accident rutier a fost plimbat pe la 14 spitale pana a murit. Ministrul Sanatatii, Ion Bazac, neputandu-se abtine, este chiar acum in drum spre Tokyo, unde va desfasura o ancheta, va destitui conducerile celor 14 spitale, iar personalul medical japonez va fi transferat la Slatina in schimb de experienta, ca sa vada cum poate fi omorat un om in mod eficient, intre doua sectii, nu intre 14 spitale.

elzorab spunea...

a mai plecat un tzepar dintre noi...sa vedem ce a facut cu banii, dar parca vad ca i-a "investit" oare cat va dura pana se va apuca de facut taxi?

el griko:
Billionaire without realizing how,
Taran without understanding why



http://www.zf.ro/proprietati/horatiu-florescu-cel-mai-tare-broker-pe-birouri-a-plecat-din-colliers-el-castiga-peste-1-milion-de-euro-pe-an-4024512/

Andrei Stroiescu spunea...

@Ionut

Deocamdata asta ii forteaza pe cei interesati in asemnea energii alternative sa investeasca in niste echipamente scumpe (acumulatori) care sa stocheze surplusul de energie in vederea consumului ulterior. Daca ar fi existat optiunea respectiva, atunci investitorii ar fi cedat pur si simplu surplusul catre electrica, iar in momentul in care instalatia nu ar fi produs suficient ar fi putut acoperi necesarul de energie de la Electrica, in contul celei cedate cand avea surplus. Din cate am inteles, asa se procedeaza in Germania de exemplu.

In conluzie, ideea investirii in energii regenerabile este buna, insa aplicata prost (din prostie sau rea vointa) iar la modul general trendul este de ignorare a nunatelor si clasificarea la gramada: alternative neviabile.

In paralel, din rezumatul facut de tine privind declaratiile lui Basescu, trag conluzia urmatoare (dupa ce o sa ma informez mai mult, s-ar putea sa trag conluzii diferite):

Ideeile in sine sunt bune (da, reinceperea creditarii ar putea stimula economia, si da e bine sa nuanteze ca una e sa nu poti plati o rata si alta e sa nu vrei sa platesti o rata si consecintele care decurg dintr-un asemenea gest). Cum vor fi aplicate aceste idei ramane de vazut. Faptul ca nu a precizat clar, pe puncte, modalitatea de aplicare nu invalideaza faptul ca ideile in sine sunt bune.

In cazul metodelor de constrangere ale statului vis-a-vis de rau platnici, poate nici nu este indicat sa precizeze metodele (macar deocamdata), e mai bine sa-si inchipuie fiecare ce vrea, caci nesiguranta a ceea ce poate urma mai degraba va determina oamenii sa evite situatia in care ajung rai-platnici, decat siguranta ca va pati a. urmat de b. si dupa de c. (si i se rupe lui de a,b,c).

Insa daca-l suspectam pe Basescu de rele intentii din start, daca consideram din start ca nu are basca, atunci orice ar face sau ar vrea sa faca este rau din start si bineinteles... nu are basaca. E valabil pentru oricare altcineva.

@Chrysthyan
Cu siguranta eu produc ceva concret. Daca si tu faci la fel, tu o sti cel mai bine.

nelu pionieru spunea...

mai bine isi vede dracu de buzata si de bagaboanta aia in roz.
cine cacat se crede el de intervine in , sanchi, economia de piata. bangile, structu`rle acestea mafiote ie firme private. sa mai ia si bancile teapa nu doar populatia. asta e, sa dea faliment, sa se duca dracu tot in tara asta virtuala.
omu` isi bate joc de noi in ultimul hal. îndeamnă lumea sa ia acum credite cu dobânda de 20, 30% ca poate bancile văzând aceasta treaba, se vor îmbuna si vor micșora dobânzile pt următorii fraieri care vor lua credite. aaaa, si daca nu va fi asa? ce vor face primi 100, 200, 500 de mii care au luat credite ca sa ajute , domnule, bangile si tarishoara asta, domnule... hahahahaa (asta a fost o hahaiala )

bine, acuma daca-l suspectam pe bac`selu de rele intentii din start.....


@elzorab

excelent articolul din Gandul. hehehe, probabil ca asta ar fi, clar, pe puncte, modalitatea de aplicare a ideilor lui baselutza.

Anonim spunea...

Doua vesti "bune" :
http://www.ziare.ro/1236286027-Urmatoarea_amenintare_economica_criza_cartilor_de_credit

http://www.ziare.ro/articol.php?id=1236323941 (despre "cutremurul' bursier la aflarea rezultatelor AIG)

Mi s-a parut mie sau GM doreste sa "intre" in faliment ? Adica "sa intre sub protectia legii falimentului" pentru a putea aplica mai bine planul de restructurare ? Eu am spus ca astea sunt gauri negre ...

Anonim spunea...

Ce s-a intamplat cu "tigrul din Ardeal" ?

http://ziua.net/display.php?data=2009-03-06&id=250169

"Tot mai multi romani se afla in situatia de a nu putea plati ratele la creditele luate, iar bancile trec la executarea garantiilor.
Mai concret, numarul clujenilor care reusesc sa-si achite la timp ratele la banci scade pe zi ce trece si, in consecinta, ajung in situatia de a-si pierde proprietatile ipotecate, anunta postul de televiziune Realitatea. Numai in luna februarie, bancile din Cluj au inceput procedura de executare a 50 de garantii imobiliare. Masura a fost luata in cazul clientilor care nu si-au platit ratele la credit timp de trei luni succesiv. In asemenea cazuri, primul pas pe care il fac executorii bancari este sa identifice imobilele ipotecate. Pentru asta, repre­zentantii bancilor se adreseaza Oficiului de cadastru. Executarea silita are loc daca datornicul nu a ajuns la nicio intelegere cu banca, pentru ca, de cele mai multe ori, se ofera solutii de reesalonare. De asemenea, criza de pe piata imobiliara a facut ca numarul apartamentelor ce pot fi gajate sa scada. In ianuarie 2009, la Oficiul de cadastru din Cluj s-au inregistrat cu 73% mai putine imobile ipotecate, fata de aceeasi perioada a anului trecut. (G.B.)"

limestone spunea...

Chrysthyan spunea...

"Sau asta e presedintele pe care il meritam?"

Daca am invatat ceva in viata, Chrystyan, este ca un om cu o meserie adevarata, profesionist, trebuie respectat. Stie cineva ce meserie are Adrian Nastase(vanator), Tariceanu(fotomodel si motociclist) sau Mircea Geoana?
Basescu a fost capitan de curse lunga, a condus nave de mare tonaj, de priceperea lui au atarnat soarta navei sale si a echipajului. Hai sa ne privim in oglinda, sa vedem fiecare ce meserie avem, daca avem una, si daca nu am gresit niciodata in viata atunci sa ridicam piatra si sa aruncam..

AristotelCostel spunea...

@limestone

După al doilea mandat al lui Băsescu, propun să alegem un excavatorist sau... macaragiu.

limestone spunea...

@AristotelCostel

Sunt convins ca sti ca Lech Walesa fostul presedinte al Poloniei a fost electrician..
De ce nu si un macaragiu ? Sunt macarale in ziua de azi de mare tonaj al caror pupitru de camanda seamana cu o nava spatiala.

nelu pionieru spunea...

@all dar nu pt. oricine

vând icoane pe sticla si pe lemn cu imagini sacre ale Lui Băsescu si cu secvențe din viata Lui.
Sunt lucrate in tehnica tradiționala, cu foita de aur.

Fanilor înfocați le recomand pe cele de sticla, se pot linge la nesfârșit fără a se deteriora culorile.

bleahh... manolii, manolii, nu mai scăpam de ecourile fetii.

Tufis spunea...

@aristotel costel: tocmai tu sa dispretuiesti omul simplu? De ce nu o casiera la car&fur, de ce nu un paznic de la scorseze? :)

limestone spunea...

@Nelu Pionieru

Nelule draga am asa o pofta sa-i vad pe toti coruptii zilei in puscarii dupa gratii incat pentru asta as fi in stare sa ling si icoane.Nu pentru altceva..

nelu pionieru spunea...

hehehe, domnule`, nu simpatizez niciun politician. toti, dar absolut toti sunt niste hoti.

eu nu înțeleg , cum dracu, oameni in toata firea, cred cu toata ființa lor, ca un politician (ca e baselu, giioana, don` costel, etc) , domle` chiar se gândește la binele nostru.

.....bine, acuma daca ii suspectam pe toti de rele intentii din start.... da, cum sa nu....

eu zic ca bizonul politic e de zece ori mai prost decat bizonu` din imobiliare. ultimul măcar s-a gândit la burta lui, visând la câștiguri fabuloase.

AristotelCostel spunea...

@Vasile

De ce nu? Am mai avut cizmar, a fost rău?

@limestone

Linsul icoanelor nu ajută în lupta contra corupţiei.
DON Costel e, nu-i asa, certitudinea ca Romania e hopeless.

limestone spunea...

@nelu pionieru

Tu crezi ca Titulescu, Corneliu Coposu, Bratienii nu s-au gandit la binele poporului astuia?
Mai sunt si oameni care au avut si au alte idealuri in afara de imbogatirea personala. De exemplu unii vor sa ramana in cartile de istorie..

limestone spunea...

Sauditii si-au externalizat productia agricola. Vor produce produse agricole in Sudan si Etiopia, produse pe care le vor importa mai apoi in tara lor pentru consum.

Noi avem unde, am avut cu ce, dar nu avem cu cine.

AristotelCostel spunea...

Se sparg găştile de "specialişti":

Horatiu Florescu, cel mai tare broker pe birouri, a plecat din Colliers. El castiga peste 1 milion de euro pe an

Îşi vor căra până în mormânt bagajele de minciuni.

Acum pozează în "libertin"... aşteaptă oferte de la ... Eurisko.

Anonim spunea...

O tot dati cu Basescu.
Da e clar ca nu il suport, ca politica lui anticoruptie e praf in ochi, diplomatia lui e a unui mahalagiu si are cunostintele economice ale unui pietzar.
Asta e parerea mea.
Lasand la o parte asta, eu acum cred ca as injura orice om care ma trimite sa imi iau credit. A facut-o, a facut-o!
Limestone, eu ti-am zis de gafe reale nu de povestile lui despre anticoruptie.
A reusit sa aduca Romania intr-un izolationism idiot fata de toti vecinii.
Discutam realitatea sau promisiunile lui din campania de acum 5 ani? Mai citeste odata posturile mele, spune-mi daca observatiile alea nu sunt de bun simt. Nici in Biblie nu scrie "crede si nu cerceta" dar in politica.
Nu am chef sa raspund unui indoctrinat. Sa traiti bine!

@andrei

Scuza-mi ironia cu site-urile dar e vorba de o frustrare a mea, e plina lumea, e inflatie de informatie si rahaturi prezentate frumos pe net dar nimic concret.
Iti urez multa bafta si sper ca proiectele alea virtuale sa devina realitate!

Andrei Stroiescu spunea...

@nelu pionieru

Domnule nelu pionieru. Am priceput, toti, dar absolut toti politicenii n-au basca. Iar daca un om oarecare, cu basca, vrea sa devina politician, atunci automat nu va mai avea basca. Posturile tale sunt tipice unei logice de Antena.

In ceea ce priveste mesia care salveaza Romania, exista si aici o manipulare. Se zice "Basescu nu este mesia" (in loc de "nu exista mesia"), cu alte cuvinte, va veni totusi un mesia care sa salveze Romania, dar acesta nu este Basescu. Nu se face campanie si impotriva ideii de mesia care sa salveze Romania (ceea ce ar fi normal), cu alte cuvinte sa punem mana sa muncim nu sa asteptam sa vina un mesia care sa salveze Romania muncind pentru noi, ci se face doar campanie anti-Basescu, punctand (corect) ca Basescu nu este mesia care sa salveaze Romania, insa neluptand si impotriva ideii de mesia in general, lasand portita deschisa pentru "adevaratul mesia". Psihologia mesianica este prea la indemana pentru a nu se profita de ea, dupa cum cer interesele, astfel incat nu exista interes in lupta impotriva ideei in sine, nu doar impotriva posibilelor exemplificari, inchipuite sau nu.

Andrei Stroiescu spunea...

@Chrysthyan

Multumesc de urari. Sunt de acord cu tine, e plin netul de nimic concret. Insa imi dau seama si de faptul ca ce mie (sau tine, sau altuia) i se pare nimic concret, altuia i se poate parea concret. Si invers. Cand am zis ca produc ceva concret m-am referit la faptul ca, desi sunt atins de criza (n-am glumit cu concediul fara plata, ironic, domnul nelu pionieru chiar a nimerit-o cu ironia "fina"), nu doar ma lamentez, sau discut, ci si muncesc, fac ceva concret ca sa continui sa-mi castig existenta. In cazul de fata doua siteuri pentru doua firme, despre proiecte (ale firmelor, nu ale mele) in domeniul energiilor regenerabile si a fermelor ecologice. De concretizarea proiectelor respective se ocupa patronii firmelor, eu m-am ocupat de realizarea siteurilor.

limestone spunea...

@Andrei

Sunt gata site-urile? poti sa ne dai un link, please ?

nelu pionieru spunea...

@limestone

tovarase, vorbeam de `oţii astia de acum. dar ai si tu dreptate, cei mai buni politicieni sunt politicienii morţi.


nea Andrei, nu vreau domnule sa pricepi nimic de la mine si nici nu țin neapărat ca fiecare postare a mea pe acest blog sa fie o capodopera care sa rămână umanității. io nu sunt asa dăstăpt ca matale. iete îmi dau si io cu parerea si mai injur ca tractoristu` marii nostri oameni de stat.

Manole, faptul ca ai destabilizat eonomia cu zvonurile tale alarmiste, mai treaca mearga dar la faza cu Buzata taichi ai calacat pe teren minat. Pai se avură toți ca fratii pana acum. gata, stop, pana la politica. ne bagam si cutitele in burta daca e nevoie.
asta nu am inteles si nu voi intelege (poate imi explica la Antenă careva) pasiunea asta pt. politica, cand tot ce avem in rromania sunt gasti de mafioti, baeeți shmecheri, don costel, don gigel, don cocoshel si alte specimene.

dar, gata, jur, nu mai zic nimic de politica adica de hotia asta sau cum dracu se numeste.

ii las pă dăontologii dă prestigiu dă pă aici să ne zică ce si cum

aaa.... si duceți-vă la vot, e datoria voastră.

limestone spunea...

Nelule, da pe OTV, iti explica mai bine acolo...

limestone spunea...

nelu pionieru spunea..

"dar la faza cu Buzata taichi ai calacat pe teren minat"

Nelule, de ce te iei de felul in care arata un alt om, mai ales ca este o femeie? Complexat? Misogin?

Apropo, tie ti-a zis cineva ca mai ai par doar de doua dusuri ?

nelu pionieru spunea...

neah, cum sa fiu complexat, buzele alea se potrivesc la fix cu a mea. ups, asa o fi, sunt misogin.

stiu si eu ca nu e frumos sa razi de defectele oamenilor daca asa i-a lasat Dumnezeu. dar cand se pocesc singuri nu vad de ce nu as rade. aoleo, vai, e fomeie, e viitoare mama eroina, ptiu o sa fie si 8 martie.... `ete fleoshc.

vad ca o dam in marlanie dar asta e. tu ce treaba ai cu parul meu ?

oricum esti beton, ai niste glume in tine, mitrea e copil mic la el in autobaza.

daca imi puneam la avatar poza lui baselu` ce mai ziceai? probabil : " vai sefu ce chelie deasa aveti, sa traiti, e superba sefu"

in legatura cu paru`, nu mi-a zis nimeni pt ca nu fac dushuri cu barbatii (poate tu?) iar fomeile ie incantate da distincția mea.
nu iti face griji ca mai am pt. multe dushuri, mai am pe cate ceva si pe piept, si pe oo, etc....bleah, urasc sa fiu marlan...

Florian Popa spunea...

Pare a fi o scrijelitura in disperare, ca-n filmele de groaza:
http://www.imobiliare.ro/oferta/X1SO002M9
vs.
http://www.magazinuldecase.ro/oferte-imobiliare-bucuresti/6670-garsoniera-Str-Velei.html

ionut spunea...

Aristotel


"AristotelCostel spunea...
@limestone

După al doilea mandat al lui Băsescu, propun să alegem un excavatorist sau... macaragiu."

Eu propun sa mai alegem o data un CIZMAR!

ionut spunea...

limestone

"Tu crezi ca Titulescu, Corneliu Coposu, Bratienii"


Titulescu a fost o javra mai mare ca radu campeanu!

Miorlau Pufos spunea...

@ Florian Popa Esti sigur ca aia nu e o celula la pirnaie?

dcg spunea...

Si eu care credeam ca Isarescu e om cu capul pe umeri... acum depinde si de ce anume intelege el prin "deblocare". Eu credeam ca daca ai venituri suficient de mari si garantii suficient de valabile atunci creditarea este deblocata pentru tine chiar si acum. In fine, asta-i articolul:

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-5471791-mugur-isarescu-creditarea-debloca-primavara.htm

nelu pionieru spunea...

pare mai degrabă o declarație rupta din context. ăștia de la HotShit o pun cum vor ei.

sau o fi început campania de primăvara de care zicea Manole ca prea seamăna a indemn la cumparat dă căși.

sa-i ia dracu... ba nu mai luați credite, ba luați credite, e criza, nu e criza... joaca si ei după cum li se cânta

nelu pionieru spunea...

hahahahaha, promisai ca nu mai zic un cuvant despre politica dar gasii ceva tare dă tot, frătie :


Elena Udrea

de fapt nu ma intereseaza disputa politica ci limbajul folosit.
auzi, cica "Auzi, fă, hai sictir şi plimbă ursul de aici!"...vai, vai, ce misogin... pai asa se vorbeste domnule cu o femeie ???

ionut spunea...

dcg

"Si eu care credeam ca Isarescu e om cu capul pe umeri..."


O fi cu capul pe umeri dar nu e ...de capul lui.

Cam care ar fi "garantiile valabile ", la ora asta?

Andrei Stroiescu spunea...

@nelu pionieru

Domnule nelu pionieru, incercarea ta de a arunca in derizoriu discutiile de aici, prin bascalie (un exmplu: "ii las pă dăontologii dă prestigiu dă pă aici să ne zică ce si cum") si transformarea tantarului in armasar (un exemplu: "ne bagam si cutitele in burta daca e nevoie.") ramane doar... o incercare. Nice try.

O zi buna.

dcg spunea...

Ionut, presupun ca o vila in centru Bucurestiului evaluata la pret de 3 camere in Militari ramane o garantie cat se poate de valabila. De acord?

Basescu spune "luati credite", Isarescu vede renasterea creditarii dupa renasterea din ianuarie, bancile au inceput sa scada dobanzile la depozitele atrase... hmm, acum chiar ca se pregateste terenul pentru miticul Bull Trap. Om vedea.

La toate astea adaugam si urmatoarea opinie, tot a lui Isarescu:

Mugur Isarescu: Piata constructiilor nu se va prabusi

http://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar-5471657-mugur-isarescu-piata-constructiilor-nu-prabusi.htm

Andrei Stroiescu spunea...

@Ionut

Fara suparare, nu tin sa fac reclama la alte siteuri pe aici (desi la impactul pe care are blogul asta exista tentatia, recunosc). O cautare dupa numele meu pe google si vei gasi majoritatea siteurilor la care am lucrat, precum si a comentariilor facute pe diverse bloguri.

nelu pionieru spunea...

domnu` Andrei, va spun sincer, ma supraevaluați.

tot ce fac aici este doar o bascalie (nu bascalia de nu o are base pe cap ci bascalie cu sh) tipica rromanilor. sa știți ca nu am nici cea mai mica urma de răutate in sufletul meu, atât ma duce si pe mine capu`. chiar nu vreau sa ma cert cu nimeni.

am folosit si io nește aroganțe d`astea, nește figuri de stil cu cutitu si cu matele scoase. chiar ma bucur ca nu am aruncat in derizoriu discutiile de pe acest blog.

imi cer si scuze daca am deranjat pe cineva cu spamul meu. o sa incerc sa scriu doar la subiect. promit.

si nu sunt Domnu Nălu` sunt "bă Nălule"

Flavian spunea...

Have fun:

Investitori inteligenti

ionut spunea...

Andrei Stroiescu

"@Ionut

Fara suparare, nu tin sa fac reclama la alte siteuri pe aici (desi la impactul pe care are blogul asta exista tentatia, recunosc). O cautare dupa numele meu pe google si vei gasi majoritatea siteurilor la care am lucrat, precum si a comentariilor facute pe diverse bloguri."

Nu cumva postul ii e adresat lui limestone?

ionut spunea...

dcg


"O parte din investitiile private nu au cum sa se opreasca, deoarece sunt in curs de derulare."

Fraza fara corespondent in realitate. II arat eu in ploiesti cel putin 20 care s-au oprit cand erau in toiul derularii!


In alta ordine de idei.

1)Cate vile sunt in centrul bucurestiului? Cateva mii?

2)Pentru astia creditarea e "deblocata" din perspectiva bancii!
Insa e "blocata" din punctul de vedere al proprietarilor, deoarece refuz sa cred ca proprietarii respectivi sunt atat de disperati incat sa acceseze un credit de 40-50k la dobanzile actuale, punandu-si la bataie vilele.

3) Fie si asa. Ce te faci cu "proprietarii de 3 camere in militari" care vor un credit? La cat sa le evalueze banca cele 3 camere? Mai vorbim si de cei cu 2 cam. sau garsoniere?

Anonim spunea...

@flavian
daca ai dreptate la faza cu crapaul (care orice neofit care a facut oleaca de pisicologie in liceu stie ca face parte din baza piramidei lui maslau ala) asta nu inseamna ca auru si petrolu sunt la fel de potential profitabile.
ca sa concluzionam, de crapau o sa avem oricand nevoie, de inele si alte zorzoane de aur ne putem lipsi fara nici o problema. cel putin eu pot, da' situatia mea e particulara, ca io mi-s singur, daca as avea amanta probabil mi-ar da cu tigaia-n cap

ionut spunea...

@all

http://www.romanialibera.ro/a147743/cu-fundul-in-doua-luntre.html

AristotelCostel spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
AristotelCostel spunea...

@Andrei Stroiescu

Politica românească

Dacă n-o să găsiţi ceva înseamnă că Tăriceanu o să zboare de la şefia PNL şi restul PNL a dat-o la pace cu Puterea şi o parte din afacere ajunge pe la mogulul 3, Voiculescu.

Dacă o să găsiţi ceva semnificativ pentru afacere trageţi concluziile. Dar n-o să găsiţi. E deja bătută palma. PNL-ul, PSD-ul şi PDL-ul au împărţit deja prăjitura de la Haga.


Poate vei realiza şi tu pe ce lume trăieşti.

Hai... du-te la vot... să vezi ce importanţă are pentru şmecherii ăştia.

limestone spunea...

@AristotelCostel

Pornesti de la o ipoteza falsa cum ca afacerea Sterling este o afacere proasta pentru Romania. La cat a ajuns barilul de petrol e chiar o binefacere ca altul isi bate capul si isi cheltuie banii sa-l extraga pentru noi.Am mai discutat asta cum ca noi nu avem cu ce si nici nu avem cu cine sa exploram si sa extragem noi singuri aurul negru din Marea Neagra.
Nu stiu daca sti dar si celelalte platforme romanesti Gloria, Astra, etc, care sapa pe litoralul romanesc sunt operate tot de companii petroliere straine de ani de zile.

limestone spunea...

@Chrystyan

Esti rusofil? Ti se pare ca ar trebui sa avem relatii minunate cu fratele rus de la rasarit si ca Basescu a stricat aceste relatii? Stai linistit, pusca si cureaua lata, rusul n-a fost om niciodata..

ionut spunea...

Limestone


Defineste te rog, "Romania"!

Afacerea "OMV" cum e dupa parerea ta, buna sau proasta?

ionut spunea...

Crysthyan


La partea cu rusii, sunt 100% perfect de acord cu limestone.

ionut spunea...

Flavian

"Jim Rogers: N-as mai investi niciun cent in Europa de Est"


Tariceanu ne-a trimis la cumparat case in SUA...
Tu cand vorbeai la "ferme", te gandeai la brazilia?

Multumesc pentru sfat, dar nu!

limestone spunea...

@ionut

Nu neg ca Romania a negociat prost niste afaceri, vanzari, concesionari, redevente. Dar si in cazul Sterling si in OMV, nu cred ca cineva si-a luat spaga sa negocieze prost in defavoarea noastra. Cred ca a fost pur si simplu o negociere proasta in care partenerul strain a iesit in avantaj.
In cazul Petrom a fost cineva acuzat de coruptie? De prostie si proasta negociere, da, pot fi acuzati cei care au participat.

ionut spunea...

limstone

"Dar si in cazul Sterling si in OMV, nu cred ca cineva si-a luat spaga sa negocieze prost in defavoarea noastra. Cred ca a fost pur si simplu o negociere proasta in care partenerul strain a iesit in avantaj."


Pe cuvantul tau de onoare, ca asa crezi?

Anonim spunea...

Andrei, celor care ne tot promit proiecte le sunt adresate ironiile, nu tie.
Auzi, dupa ce au facut ei studii de fezabilitate de 12 mil de euro !!!!!!!! au ajuns la concluzia ca autostrada Bucuresti-Craiova nu e viabila. Doamne!
Si eu ma gandesc la un plan de rezerva.

Asta cu rusofilul de unde ati scos-o? Dar nu trebuie sa fim nici aroganti, nici umili fata de rusi.
Daca am fi diplomati am avea mai multe de castigat. Si in nici un caz idioti. Nu treziti ursul din hibernare!

Sorinel spunea...

Salutare, doamnelor, domnisoarelor,domnilor, iaca am revenit pe blogul drag....
@ Chris
trebuie sa fiu de acord cu tine: a noastra diplomatie ar fi trebuit sa puna geana pe imbunatatirea relatiilor economice bilatereale cu maica Rusia. Dar, ce dracu sa le faci capetelor patrate, care inca nu au inteles ca nenea Putin isi baga degetele in robinetul de gaze cand ii e lumea mai draga lu; tanti Europa, si, dupa o portie generoasa de suflu de la generalul Frig (care i-a cam bulit pe toti aia de au pus ochii pe nesfarsitele bogatii ale maicii), sa vezi cazacii cum se duc chiuind la negocieri si fac o mica movilita maro pe cancelariile vestice. Uita-te numai la ce au facut Georgiei, cand le-au taiat si gaze si curent, numa vreo 2 zile: ia imaginati-va ca ar face gluma asta unei Europe car eimporta cam 75-80% din gaze, da, ai ghicit, de la nenea Putin. Deja ma gandesc cu placere ce cocktail-uri arunca micii cocosei galici in mijlocul Parisului, sau baietii cu plete de prin germania.
Chrys are dreptate, trebuie doar sa fim demni, in relatiile cu vecinul, ca licuriciul de peste ocean deja si-a dat mana demult cu el...

Andrei Stroiescu spunea...

@Ionut

Scuze pentru adresarea gresita.

@Aristotel Costel

Mersul la vot este important pentru mine. Pentru smecherii de care zici tu, e importanta absenta de la vot.

x spunea...

Cam liniste. In speranta ca n-ati ajuns inca la faza de capitulare recomand:
Paul Krugman, The return of depression economics and the crisis of 2008 [Audio book]

Sunt cam 6h 30', deci in doua seri o dai gata, si iti da o perspectiva fantastica asupra mecanismelor cu care ne confruntam. Se adreseaza publicului larg.
Capitolul 4 (incepe la track 8, disc 3) este o descriere a crizei economice din Asia in anii 90 si similitudinea cu situatia curenta a Europei de Est e cutremuratoare. Ingredientele sunt identice: guverne corupte si populiste, economii in curs de dezvoltare puternic indatorate in valuta, monede locale greu de aparat in fata hoardelor de speculatori, pierderea identitatii tarilor care ajung sa fie tratate la gramada, si sa se impinga reciproc in recesiune.

Anonim spunea...

@stelian

Da, acum se profita de criza si ti se dau solutii si documentare pe paine. Ca se vinde!
Chiar atat de mult ganditi, sa inghiti niste analize tarzii? Presupun ca si Apocalipsa va reveni la moda, doar se vorbeste de un moment crucial in care nimeni nu va sti ce sa faca. Si va veni unul, care va da solutia, nimeni altul decat Anticristul.

Eu va recomand filmul The Mist, cartea nu am avut ocazia sa o citesc si nici nu tin neaparat.
Finalul face tot filmul. Daca nu suportati filmele horror vi-l povestesc eu.
Dar pe bune daca filmul ala nu e o metafora a crizei mondiale.
Mare smecher Stephen King asta.

Rezultatul recensământului 2011 va accelera scăderea prețurilor pe piața imo?